Longarm Quilting service "graag wil ik samen met u, uw mooie quilttop tot een machinaal door mij gequilte quilt maken. Voor alle vragen kunt u mij een mailtje {marpie49@gmail.com} sturen."

vrijdag 29 mei 2015

Teleurgesteld en verdrietig...

Translation to be found left on this page!
Vandaag bracht de post een envelop van mijzelf terug
Vreemd, wat is er mis gegaan.
Was toch gestuurd naar een dame die ook mee wilde doen met de siggy ruil.
Hé, kijk eens goed de bovenkant is met plakband dicht geplakt......dat is niet door mij gedaan.
Open maken dan?
Daar zit een brief van mij in met mijn siggy (waar ik nu niks meer aan heb gezien de datum)
en een klein briefje erbij.
Waar gaan we in deze tijd naar toe vraag ik mij soms wel eens af.
Je neemt de organisatie van dit over van een ander.
Leuk denk je dan nog maar als je dan al meerdere keren een siggy verstuurd op hun verzoek en je krijgt niks terug word het al een heel stuk minder leuk.
Ter verduidelijking zet je het nog in de brief die je mee stuurt "dat er natuurlijk altijd iets kan gebeuren waarom je toch van deelname afziet, maak 1 siggy voor mij en we hebben gewoon geruild"
Ook ik maak kosten aan materiaal, tijd om de siggy te maken, maak er best werk van. kosten aan postzegels en papier.
Ik maak de mijne in een kwartiertje, is het dan echt teveel moeite om voor een ander dat kwartiertje 1 keer vrij te maken?
Via een email had het afzeggen nu ook gekund.
Moet eerlijk bekennen dat ik het organiseren van deze internationale siggy ruil op dit soort momenten helemaal niet leuk meer vind. 
Vind dat ik het moest melden.
De naam van de bewuste dame hou ik voor mezelf.
Fijne dag verder

11 opmerkingen:

Annelies zei

Helaas is dit heel herkenbaar. Ik heb dit al die jaren dat ik het organiseerde gehad. Veel extra kosten en soms boze mensen als ik een herinneringsmail stuurde. Ook moest ik met regelmaat mensen van de lijst halen die niet meer verstuurden. Waarom het dan toch zolang gedaan ? Omdat ik ook berichtjes kreeg van mensen die door de siggies vriendschappen sloten of die een stukje uit hun isolement werden geholpen.

Marga (MarPie) zei

* dank je wel Annelies, moet zeggen van de mooie siggies die ik krijg wordt ik ook nog steeds erg blij. + de siggy quilt word erg mooi.

Groetjes,
Marga♥

ineke zei

Kan me voorstellen Marga dat dit teleurstellend is. Ik hoop dat dit gevalletje je niet ontmoedigt en je het plezier in het organiseren houdt. Fijn weekend ineke

Chris zei

Ik vind het jammer dat er zulke dingen gebeuren. Het zou zo eenvoudig kunnen zijn om er goed mee om te gaan, ook als je moet afzeggen. Maar overal gebeuren wel zulke teleurstellende dingen. Maar Annelies heeft toch ook wel gelijk. Als ik alleen al naar mezelf kijk, ik heb zóveel leuke contacten door de siggy-ruil, tot nu toe. Ook óns contact! Dus Marga, ik hoop dat je véél leuk en goede reacties krijgt zodat je het nog lang met plezier zal doen.

marga zei

Mijn mond viel open toen ik dit las. Ik kan mij heel goed begrijpen dat je er op zo'n moment de bons aan wilt geven. Is het dan zoveel werk om e.e.a. netjes af te handelen en om een kwartiertje uit te trekken om een siggy te maken. Er is een spreekwoord wat zegt "wat gij niet wilt dat u geschiet" nou de rest ken je vast wel. Maar helaas er zijn mensen die er anders over denken.
Ik wens je toch nog een heel fijn weekend toe en bedenk er zijn ook mensen waarvan je wel een siggy krijgt.
Groeten
Marga

Jans zei

Wat een teleurstelling.
Maar hij is in ieder geval nog terug gestuurd.
Je mag hem naar mij sturen hoor.
Volgens mij heb ik er van jou nog geen een.
Krijg je er een terug van mij.
Groet Janny Schoneveld
Ik sta op de lijst.

Marga (MarPie) zei

* Janny, leuk dat jij hem toch wil hebben, dat brengt wel een grote glimlach op mijn gezicht.
Ga je een mailtje sturen.

Groetjes,
Marga♥

Rosa zei

So sorry.
Have a fun weekend.

Ans zei

Ik begrijp dat je hierdoor heel erg teleurgesteld bent, ik ruil sinds 2005 en heb dit soort dingen ook wel mee gemaakt. Laatst heb ik 3 keer naar iemand een siggy moeten sturen omdat zij steeds beweerde dat de siggy niet aankwam. Daar heb ik dan ook mijn twijfels over.

Unknown zei

@Marga: Ik begrijp je teleurstelling. Ik denk dat iedereen op de lijst die actief ruilt af en toe hetzelfde meemaakt. Ik voel mij ook triest als mijn siggy zogenaamd niet aangekomen is. Of als er bij hoog en bij laag beweerd wordt dat een siggy naar mij verstuurd is, maar zogezegd verloren gegaan is bij de post. Toch blijf ik ruilen, omdat er zoveel mooie siggies wel aankomen.

Als ik jou was, stuurde ik (via de post of via e-mail) aan een kandidaat ruil(st)er alleen de instructies met de opdracht om een siggy te maken en hem aan jou te bezorgen met een begeleidend briefje. Zo kan je meteen ook nagaan of hij voldoet aan alle voorwaarden. Zo ja, kan je alsnog de volledige lijst versturen. Zo neen, kan je correcties voorstellen. Dan is voor iedereen op de lijst de kans groter dat we bruikbare siggies ontvangen.

Tip: dring er bij kandidaat ruil(st)ers op aan dat ze een e-mail adres opgeven. Al is het dat van een familielid of een vriend(in). Dan kunnen we allemaal gemakkelijk contact opnemen voor we ruilen. Eerst een briefje zonder siggy sturen om een ruil te vragen, vind ik omslachtig, traag en duur.

Kop op en prettig weekend!

Jeanneke zei

Een bijzonder goed idee van Wouter De Backer!
Na een ruilverzoek en toezegging per email met iemand van de lijst stuur ik tegenwoordig pas mijn Siggy op, als ik die van mijn ruilpartner heb ontvangen.
Dat verkleint de kans aanzienlijk dat van ruilen huilen komt :>)
Groetjes,

Jeanneke.