Longarm Quilting service "graag wil ik samen met u, uw mooie quilttop tot een machinaal door mij gequilte quilt maken. Voor alle vragen kunt u mij een mailtje {marpie49@gmail.com} sturen."

zondag 23 september 2012

Plezier....Fun...

.... hebben in wat je doet, nou dat had ik deze week heel veel.
Hier wordt ik altijd erg blij van.
..........I had a lot of fun last week making these lovely HST.
You take about 56 different fabric [½ FQ repro]
Lay the paper on it and start sewing on the stipple lines.
Had 56 verschillende [repro, ½ FQ] stukjes stof bij elkaar verzameld.
Daar het stukje papier opgelegd en stikken maar, zo gemakkelijk, de stippellijn volgen en klaar ben je.
Als dat gedaan is volgt het snijden, 
dat is leuk want dan begint het stapeltje zoals op de eerste foto te groeien.
 
Next is to cut the HST and start making little stacks, like on the first picture.
It was possible to get 24 HST out of  ½FQ, as you can see on the picture below.

Het was mogelijk om 24 van deze driehoekjes/vierkantjes uit een halve FQ te halen.
Soms hield ik een stukje stof over en daar ging dan net één rijtje nog uit (4HST)
It was a great fun to make these stacks.
Have to be honest it took a little bit more time then I thought it would.

Het is echt heel leuk om deze driehoekjes/vierkantjes te maken.
Moet eerlijk bekennen het nam een klein beetje meer tijd in beslag dan ik gedacht had.
Door er eerst twaalf te doen en toen de resterende stukjes stof die over waren weer tegen een ander lapje aan te zetten voor de volgende twaalf, is er toch een aardig verschil in samenstelling ontstaan. [ vind ik tenminste]
Tot nu toe heb ik er voor mijn zelf 2x 69 verschillende driehoekjes/vierkantjes aan over gehouden.
Op cursus was gezegd dat je niet je eigen blokjes terug kreeg, vandaar dat ik er maar een paar zelf gehouden heb.
Because I used only the first 12 HST on the fabric, I was able to switch the fabric pieces then for the next 12 HST. Sometimes there was a little fabric left for me to use on a 1 HST strip {made a total of 4 HST} To do it like this made it possible to get a great variety on HST {at last I think so}
On class was told that you won't recive your own blocks back.
So I kept 2 x 69 different blocks to my self.
For the class so far I have two bags filed with 10x28 different HST in it.

Voor de cursus heb ik tot nu toe 2 maal een zakje met 10x28 verschillende HST erin.
Op de laatste foto kan je zien hoeveel ik er nodig heb, nog 71 verschillende vierkantjes op deze manier maken.
Daar ga ik één vierkantje voor gebruiken, waar twee driehoekjes/vierkantjes uit komen en die doe ik alleen voor mezelf.
Het blikje moet nog een klein beetje gevuld worden, de overige 560 worden gewisseld op de cursus.
Fijne dag verder
On the last picture you can see that I still need 71 different HST.
These I make from one block of the paper [gives me two same HST]  Now I can pick fabric I like and is not allowed for the swap.  So need to fill the tray a little bit more, all the other one will be swap on the class.

Have a nice day

11 opmerkingen:

inge zei

puur genieten ;-)

quilting Jeannet zei

Geweldig Marga!! helemaal aan jou toe vertrouwd.

Martine zei

Hier hou ik van. En wat leuk om te ruilen.
Geweldig voor een scrap quilt.
Waar komen die mooie papieren mallen vandaan waar je op stikt?
Zelf getekend?
Groetjes Martine

Grit zei

Wow, super. Ich bin gespannt.
Liebe Grüße Grit

Lida zei

Wat is dat een leuk geheel zo en wat is het naaien van die blokjes toch een heerlijk klusje! Groetjes
Lida

Wilma Kuin zei

Wat een snelle maier,... Het ziet er al heel gezellig uit zo,..

Chris zei

Heerlijke foto's met al die driehoekjes/vierkantjes. Wat een smak! Ontzettend leuk dat je ze moet ruilen, dat wordt nog spannend!

Doniene zei

So lovely!!! What a fun swap!!! Looking forward to your project!!

Rennie zei

Wat gaaf zo. Wat coor papier en/of mallen gebruik je? Ben heel nieuwsgierig er naar.

ineke zei

Leuk en nog wat voor de boeg veel plezier deze week. groetjes ineke

Marina. zei

Ik was er inderdaad ook op 15 september. Grappig om elkaar zo via een blog te "ontmoeten". Tot ziens in november op de vervolgbijeenkomst!
Marina.