Longarm Quilting service "graag wil ik samen met u, uw mooie quilttop tot een machinaal door mij gequilte quilt maken. Voor alle vragen kunt u mij een mailtje {marpie49@gmail.com} sturen."

dinsdag 24 februari 2015

Paniek.........Panic........

.....in huis....ben een hele baan (15) siggies kwijt!

.........lost a whole row of (15) siggies!
Heb een nieuwe liniaal laten maken.
Want hoe kan je zulke mooie siggies nou goed op maat snijden.

I have this ruler specially made so I could easily cut such a beautiful siggies.
This ruler is 5" square with a whole of 3" in the middle.
Deze liniaal is een vierkant van 5 inch en in het midden zit een gat van 3 inch.
Zoals de foto's duidelijk laten zien, heel makkelijk om de siggies nu op maat te snijden.
Look what happens when I use a "normal" ruler.
Then look at the pictures beneath and see how easy it is with this new ruler.
Even a siggy with beads is no problem any more.
For 10 euros at the plexiglass store.

Met een "gewone " liniaal is het niet echt te doen om ze precies op maat te krijgen.
Met deze nieuwe liniaal is het zo makkelijk, zelfs een siggy met kralen is geen probleem.
Voor 10 eurootjes bij de plexiglasman.
New siggy from Corrie, with a very small hexagon flower in it.
Love it very much, thank you Corrie.
I have already quilted this one, did a little bit more than usual.
Nieuwe siggie mogen ontvangen van Corrie.
Vind haar erg leuk, dankje wel Corrie.
Heb haar ook al gequilt, een beetje meer dan anders.
Komt het bloemetje beter tot haar recht.
This morning I was preparing a new row of siggies so I could sew the seam by hand together in the train tomorrow.
I have been quilting siggies randomly so when I apply different rows together I found out, that I was missing an entire row of siggies.
I looked every where, but could not found it, where could it be!!!!!!
Some of my comments are that I am working so neatly and precisely.
Neatly....maybe, precisely.....definitely NOT.
I had stitched the missing row on the first three rows, BIG MISTAKE, it should be on row four as fifth row.
Vanochtend was ik bezig met de voorbereiding om morgen in de trein een rij siggies te kunnen tegen zomen.
Meer willekeurig dan op volgorde zijn er al heel wat siggies gequilt.
Bij het uitzoeken van de rijen kwam ik erachter dat ik een hele rij miste.
Overal gekeken maar niks gevonden.
Bij sommige reacties word gezegd dat ik zo netjes en precies werk.
Netjes.....misschien, precies.....mooi niet.
De rij die miste zat dus vast aan rij drie, terwijl deze aan rij vier moest zitten als vijfde rij.
Dat zit hij nou, maar deze twee zitten nog niet aan de eerste drie vast.
Heb wel drie rijen klaar voor het zomen in de trein.
Fijne dag verder
These two rows are now stitched together, but not yet apply on the first three rows.
But I have got three rows ready to work on in the train.
Have a nice day

7 opmerkingen:

Annelies zei

Wat een handige liniaal en wat een mooie siggy-foto's !

Ineke zei

Wat een handige liniaal! En je rollen van siggie's zijn indrukwekkend!
Liefs, Ineke

Carli The Quilter zei

How ever did you get that done specially for your new ruler?

ineke zei

Laat je me even schrikken, maar komt toch allemaal weer op z'n pootjes terecht. Handige liniaal, daar kan je wel wat mij.Succes in trein. Groetjes ineke

Frederika zei

Handige liniaal. Succes met aan elkaar zetten

Chris zei

Wat een superliniaal is dat zeg!! Dat probleem met kraaltjes of andere dingen in het midden is heel herkenbaar voor mij. Daar heb ik ook op zitten zweten. Had ik moeten weten van die liniaal.

Unknown zei

Hoi marga ,echt mooi al die siggys,vraagje heb jij een naam adres van de plexiglasman ik geloof niet dat wij hier zon soort zaak hebben en zou heel graag zon liniaal willen Gr nathalie10