Longarm Quilting service "graag wil ik samen met u, uw mooie quilttop tot een machinaal door mij gequilte quilt maken. Voor alle vragen kunt u mij een mailtje {marpie49@gmail.com} sturen."

vrijdag 18 maart 2016

89 jaar en........

.....nog zo goed kunnen quilten.
Ik teken ervoor.

Translation to be found left on this page!
Waarom dan beginnen met een borduurstuk?
Omdat deze mijn absolute favoriete is.
De dame die deze quiltjes maakt voor de kleine kindertjes met brandwonden {link} is 89 jaar.
Hier [link] en hier [link] schreef ik er ook al over.
Ze maakt ze samen met een vriendin, wat haar leeftijd is dat weet ik niet.
Handwerk en met een stukje fleece als achterkant.
Moet zeggen ze voelden heerlijk zacht aan.
Simpel patroontjes maar dat is waar kinderen van houden toch?


De enen heeft een witte fleece als achterkant de andere een passende rode.
Echt ik keek mijn ogen uit.
Wat te doen met een oud {weet niet of het al jaren in de kast gelegen heeft of pas geborduurd is} borduurstukje?
Zo leuk, zou het patroon heel graag willen hebben, geeft veel jeugd herinneringen voor mij.
Vroeger had ik ook zo'n Holly Hobby lappenpop.
Volgens mij heb ik ergens nog een foto ervan dat ik haar vast hou.
Deze houden jullie dan nog te goed.
Nu snappen jullie wel waarom deze mijn favoriete is. 
Tiny die dit project opgestart heeft is zelf ook een quiltster.
Alle klein kinderen krijgen een quilt van oma als ze 18 jaar worden.
Ontzettend leuk label heeft ze gemaakt.
De quilt is helemaal te gek.
Fijne dag verder

2 opmerkingen:

frameless mind zei

Wat lief van deze dames om zich zo in te zetten voor deze kindjes. De quiltjes zien er prachtig uit en ik weet zeker dat ze gekoesterd zullen worden door diegene bij wie ze terechtkomen. Wat een ontzettend leuk Holly Hobby borduurwerkje, en zo mooi verwerkt in dit quiltje. Ook de laatste quilt is schitterend!!! Fijn dat we mochten meegenieten!

Chris zei

Geweldig project, die quiltjes. Wat zal dat toch een warmte en plezier geven, zowel voor de dames die ze maken, als voor de slachtoffertjes.
Die laatste quilt, op bed, is ook schitterend.
Fijn weekend Marga.