Longarm Quilting service "graag wil ik samen met u, uw mooie quilttop tot een machinaal door mij gequilte quilt maken. Voor alle vragen kunt u mij een mailtje {marpie49@gmail.com} sturen."

zaterdag 9 februari 2013

De SWAPblokkjesquilt.....

...in wording.
Translation to be found left on this page!
Hier begon het, 560 HST maken en ruilen.
Kreeg veel dubbelen terug, wat wel een beetje een tegenvaller was.
Nadeel daarvan je motivatie gaat ook meteen een heel stuk minder worden.
De helft van de 560 HST
Op 2 maart aanstaande hebben we de eerste terug kom dag.
Kan je mooi je werk laten zien wat je er eventueel mee gedaan hebt.
Zuslief zei laatst al
 "Mar, we moeten met onze blokjes aan de slag anders hebben we niks om te laten zien."
Goed punt dus afgesproken op 8 februari hebben we een zusterquiltblokjesdag.
De graai maar raak bak op het werk tafeltje.
Afgelopen donderdagavond op onze quiltbee avond een deel van onze dubbelen geruild.
Gisteren dus aan de slag, 
kom er achter dat bij dit ontwerp het beter is om van alle HST de naad open te strijken.
Om het mezelf ietsjes makkelijker te maken heb ik alle HST door tweeën gedeeld.
Voor de maat van mijn quilt heb ik 63 blokken nodig.
Om iedere minuut nu goed te benutten heb ik alles klaar gezet op het kleine tafeltje.
Stekker in het stopcontact en gaan met de blokjes en handjes.
Misschien red ik het om de helft af te hebben voor 2 maart, 
ben natuurlijk ook nog druk met mijn "Post stampquilt" bezig.
  Fijne dag verder
Hier kan je ook zien hoe twee andere dames de HST hebben verwerkt.

10 opmerkingen:

Judith zei

Wat ongelooflijk leuk is dit zeg, maar pff wat een werk! Maar ERRUG LEUK, ik voel bijna een wim opkomen. Te leuk dit. Fijn weekend. En groetjes aan je zus, wat is het toch leuk om een quiltende zus te hebben he. Gelukkig ben ik ook zo'n mazzelkont!

Sew Create It - Jane zei

I love your scrappy HST so pretty sewn up as stars :o)

ria vogelzang zei

Echt wel heeeeeeel leuk..... Ik herken hetzelfde gevoel als Judith opkomen.... W*I*M ....
(toch maar eerst niet doen..)
Ze zijn alleen wel heeeeeel erg lief!!
Geniet ze!! Lekker met je zus quilten!!

Annelies zei

Leuk en je krijgt ook verrassende combinaties.

Chris zei

Dit is weer een echte Marpie-quilt! Enig!!

Trui zei

Hij wordt errug leuk! Krijg je kriebelende vingers van, hihi....
maar nee, ik moet eerst mijn lopende projecten afmaken! Vind ik.
groetjes!

Daniëlle zei

Maar dat wordt toch leuk!!! Scrapquilts zijn altijd super, je blijft kijken of er bekende stofjes inzitten, gaaf!! Liefs, Daniëlle

ineke zei

Wat wordt het leuk en je hoeft niet bang te zijn dat je niks hebt om te laten zien.En zoals altijd bij jou weer goed georganiseerd,dan ga je ook lekker snel. Succes verder groetjes ineke

Annemieke zei

Ziet er al heel leuk uit. Het idee om ze door de helft te doen vind ik wel een goede! Succes verder, dank dat je aan me ' dacht' :-)
Groetjes
Annemieke

Doniene zei

You know me and stars!! Love them and love yours!!