Longarm Quilting service "graag wil ik samen met u, uw mooie quilttop tot een machinaal door mij gequilte quilt maken. Voor alle vragen kunt u mij een mailtje {marpie49@gmail.com} sturen."

woensdag 2 januari 2013

Nieuwe kansen...

...in een nieuw jaar.
Voor iedereen de allerbeste gezondste wensen voor 2013.
Translation can be found left on this page.
Het quilten ging te gek op mijn nieuwe tafel, wel wat zwaar omdat de quilt zo groot is.
De quilt van Tini [zie vorig blogje] is terug naar haar.
Zij gaat de afwerkbies eraan zetten en dan....neem ik de quilt weer mee naar de meubelboulevard om er goede foto's van te maken.
Ga gewoon naar Beter Bed of een andere bedden speciaal zaak, daar heb ik meer de ruimte om de quilt mooi op de foto te krijg.
Die houden jullie dus nog te goed.
 Als je dan stop met quilten en je legt de quilt zo op de tafel neer dan is het de "prinses" die dat wel een heel lekker plekje vind. 
 Dat ze ligt te genieten is wel duidelijk.
Zo zag de quilt eruit aan de achterkant met alleen de stabiliseer lijnen.
Alleen al na het stabiliseren van de quilt zag het spoelhuis er al zo uit.
Alles van de naaimachine eraf en eruit en toen de stofzuiger erop.
Hier was één keer diagonaal al gedaan, vier keer nog maar de andere kant op. 
Toen even kijken of het wel wat werd, zag er goed uit [vond ik tenminste]
Tussendoor natuurlijk ook het borduren bijhouden.
Goed idee maar...........één maand is mij te weinig nu.
Vanmiddag zag ik op mijn Flickr account een foto van een [bijna af] quilttop met de datum 7 feb. 2011.
Schrok er zelf van, moet ik zeggen, want de stof om de top af te maken heb ik allang in huis.
Dit jaar word er bij ons flink verbouwd, door HS & MIJ en wat buitenfirma's, dan hou je niet veel tijd over om te quilten. Dus in één maand is geen optie voor mij, maar....in twee maanden...dat moet te doen zijn.
De quilt word machinaal gequilt. Het dubbelen van deze, daar draai ik mijn hand ook niet meer voor om [met al dat dubbelen wat ik de laatste tijd gedaan heb].
Zo... mijn doel is dat deze [onderstaande foto] quilt in wording, op 28 Februari 2013 af is. 
Fijne dag verder


14 opmerkingen:

Rennie zei

Mag ik je met deze plannen dan alle goeds, gezondheid en energie wensen in 2013.

neeftje zei

De beste wensen voor 2013!

Grit zei

Wunderschöne Quilts, und schon eingeweiht von der Katze. Sie liebt ihn.
Liebe Grüße Grit

Lida zei

Een fijn nieuwjaar gewenst en heel veel mooie steekjes, groetjes
Lida

Trui zei

Wat een mooie en grote! En wat een leuk idee om naar een beddenzaak te gaan! Kijk uit naar de foto!
Stoffig nieuwjaar gewenst!
groetjes, Trudy

Ans zei

Zo dat is goed gelukt, het doorquilten.
Het ziet er zo makkelijk uit, maar het lijkt mij een heel gedoe zo'n grote quilt onder de naaimachine.

Anoniem zei

@ Ans, het valt mee om zo'n grote quilt te doen. Veel schuiven is eigenlijk de sleutel tot succes, niet oprollen.

Groetjes,
Marga♥

Jeanneke zei

Het is bij jou dus echt allemaal RETTEKETET!! Op de machine, met de plannen... en niet alleen naar Beter Bed!
Laat ik nou ook een gaaf quiltwerkstuk van jou op mijn eigen beste bed hebben liggen. Ik blijf ervan genieten, Marga.
Veel plezier met je projecten.
Groetjes,

Jeanneke.

Chris zei

Marga, ik sla helemaal achterover!! Hoe krijg je het voor elkaar! Natuurlijk is die tafel een enorme hulp, maar toch!!! Pffff, ik heb diepe bewondering voor je. Ik denk dat Prinses wel erg blij met je is, haha. Succes joh met al je verdere plannen.

marga zei

Nou jij hebt niet stil gezeten. Klasse hoor.
Heel veel succes met het af te maken projekt.
En de beste wensen.
Groeten
Marga

ineke zei

Geweldig dat het je gelukt is om zo'n grote te quilten. Ik heb een haat/liefde verhouding met de machien dus quilten doe ik met de hand. Succes met alle projectjes. Fijne avond ineke

Anoniem zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.
sylvia zei

jeetje, wat ben jij bezig geweest: petje af!!!
ik vind het een crime om op de machien te quilten en dan nog zo'n grotert ook.......:0)
Hulde aan jou

Unknown zei

HoiHoi, wat een gezellige foto's op je blog!
Je vroeg me waar ik het patroon van de kippen vandaan heb, welnu, deze heb ik zelf ontworpen, patroon staat in middels in de webshop www.dequiltster.nl