Longarm Quilting service "graag wil ik samen met u, uw mooie quilttop tot een machinaal door mij gequilte quilt maken. Voor alle vragen kunt u mij een mailtje {marpie49@gmail.com} sturen."

vrijdag 24 juli 2015

Quiltbee zonder naam.....

.....zijn nog in ontwikkeling!
Er zijn plannen in dit stadium naar aanleiding van dit, om er eventueel een maandelijkse bijeenkomst van te maken. Spannend!!!!

Translation to be found left on this page!
klosjes quilt van Nel
Dinsdag 21 juli was de eerste terug kom dag op het lapjes ruilen van de vorige keer [link].
Het gele quiltje van toen is klaar, jammer genoeg geen foto.
Was iets te laat dus viel meteen met mijn neus in de show and tell.
Was niet afgesproken maar dat hindert totaal niet want het was met toch gezellig.
Nel liet haar werk zien bij mijn binnenkomst, dus gauw fototoestel gepakt gevraagd of ik foto's mocht nemen, het resultaat ervan zien jullie hier.
Zou zeggen zorg dat je er even lekker voor gaat zitten.
De foto lijkt het wat wazig te zijn, dat komt er zit heel fijn tule overheen.
Zie volgende foto.
Heel gaaf vond ik het.
Met dit quiltje is de achterkant min of meer het uitgangspunt.
Deze word er als rand weer terug naar voren omgezet.
Het is een boerenzakdoek.
Deze is van Tiny, lag op tafel dus jammer genoeg niet de beste kwaliteit qua foto.
Deze is ook van Tiny voor haar kleindochter.
Eigen ontwerp, leuk hé?
Jammer genoeg niet de gehele quilt erop gezet.
Misschien neemt ze haar de volgende keer, 11 augustus aanstaande weer mee.
Dan kan ik haar helemaal op de foto zetten.
Onder detailfoto van het quilten.
Van de mooie blauwe heb ik wel deze foto maar niet de naam van de dame die haar gemaakt heeft.
Zo ook niet van de dame die deze fijne pine apple quiltjes maakte.
De dame vond bij deze groep niet echt gelijk gestemde, we vinden het leuk om deze techniek een keertje te doen maar zijzelf had hierin helemaal haar draai gevonden.
Voorbereiding is het halve werk zeggen ze toch.
Nou Thea zorgt er wel voor dat het zo heerlijk handwerken is.
De quilt word helemaal met de hand aan elkaar gezet.
Mooi hoor met al die rozenstofjes.
Ik zelf kon natuurlijk mijn rood/wit/groen quiltje laten zien en dat er schot in zit met de andere.
Hopelijk heb je er van genoten, zoals ik van deze suprise show and tell.
Fijne dag verder
P.s. één dame is haar klokje verloren, ze mag zich bij mij melden.
Neem hem ook de volgende keer mee.

2 opmerkingen:

Ineke zei

Wat een prachtige quilts en bijna quilts!!!

Lida zei

Prachtige foto's en wat zijn ze kleurig! Groetjes
lida